Russian
Chinese
Spanish
// News March 25, 2024

Leading Thermal Conductivity Instrumentation Provider Announces New Partner in France

FOR IMMEDIATE RELEASE

March 25, 2024

FREDERICTON, New Brunswick, Canada — C-Therm Technologies, a global leader in thermal conductivity instrumentation, is pleased to announce a new strategic partnership with METRAVIB as its exclusive representatives in France.

METRAVIB’s extensive experience in polymers, composites and rubber and established presence in the French market make them an ideal partner for C-Therm.

“We are excited to partner with METRAVIB,” said Adam Harris, CEO of C-Therm. “We have worked with them for several years in Noth America and they are a very well managed company we are excited to work with.  We will leverage their pre- and post-sale customer support to help our French customers in increasing our value to clients in the fields of polymers, composites and rubber.  They are experts in Dynamic Mechanical Experts – which is very complimentary in these key sectors we serve.”

International Sales Diretor for METRAVIB, Hugues Baurier commented, “It is clear C-Therm is a leader in the field of thermal conductivity with customers like Intel, 3M, NASA and adidas.  They already have a significant instal base here in France.  We look forward to helping grow the market in providing a strong local connection.”

Through this partnership, C-Therm aims to provide French customers with local, responsive support and faster turnaround times. Customers in France can look forward to the superior service and innovative thermal conductivity solutions that C-Therm is known for.

For more information about C-Therm Technologies and their products, please visit www.ctherm.com.

About C-Therm Technologies

C-Therm Technologies Ltd., headquartered in Fredericton, New Brunswick, Canada, provides thermal conductivity characterization instrumentation for R&D, production, and quality control environments.  C-Therm’s flagship Trident Thermal Conductivity Instrument delivers fast, accurate measurement of thermal conductivity. To find out more information about C-Therm Technologies Ltd.’s products and applications, visit their website at www.ctherm.com.

About METRAVIB

METRAVIB is a brand of the ACOEM group. METRAVIB provides laboratories and the industrial sector with instruments for the characterization of the mechanical properties of materials using Dynamic Mechanical Analysis (DMA). With its strong capacity for innovation and its renowned expertise in structural analysis, vibration measurements, and physics of materials, METRAVIB has developed a unique range of Dynamic Mechanical Analyzers.

For more information, please contact:

Adam Harris
C-Therm Technologies Ltd.
Phone: +1 (506) 471-7201
aharris@ctherm.com

Le principal fournisseur d’instruments de conductivité thermique annonce son nouveau partenaire en France

POUR DIFFUSION IMMÉDIATE

25 mars 2024

FREDERICTON, Nouveau-Brunswick, Canada — C-Therm Technologies, un leader mondial en instrumentation de conductivité thermique, est heureux d’annoncer un nouveau partenariat stratégique avec METRAVIB Material Testing en tant représentant exclusif en France.

L’expérience de METRAVIB dans le domaine des polymères, des composites et du caoutchouc et sa présence établie sur le marché français en font un partenaire idéal pour C-Therm.

« Nous sommes ravis de nous associer à METRAVIB », a déclaré Adam Harris, PDG de C-Therm. “Nous travaillons avec eux depuis plusieurs années en Amérique du Nord et c’est une entreprise très bien gérée. Nous tirerons parti de l’efficacité de leur support clients avant et après-vente pour aider nos clients Français, tout en développant notre marché dans les domaines des polymères, des composites et du caoutchouc. Ils sont experts en Analyse Mécanique Dynamique, ce qui est très complémentaire dans les secteurs clés qui nous intéressent. »

Directeur des ventes internationales de METRAVIB, Hugues Baurier a déclaré : « Il est clair que C-Therm est un acteur majeur du domaine de la conductivité thermique, avec des clients comme Intel, 3M, la NASA et Adidas. Ils disposent déjà d’un parc de matériels important en France. Nous sommes impatients de contribuer à leur développement sur ce marché et de fournir un relai local solide. »

A travers ce partenariat, C-Therm ambitionne de fournir aux clients français une offre locale adaptée et plus efficace,  ainsi qu’une  assistance technique réactive. Les clients en France peuvent s’attendre à un service de qualité supérieure et à des solutions de mesure de conductivité thermique innovantes pour lesquelles C-Therm est réputé.

À propos de C-Therm Technologies

C-Therm Technologies Ltd., dont le siège social est situé à Fredericton, au Nouveau-Brunswick, au Canada, fournit des instruments de caractérisation de conductivité thermique à l’industrie pour la R&D, la production et le contrôle qualité.

Trident, l’instrument phare de C-Therm, est reconnu pour fournir des résultats rapides et précis.

Pour plus d’informations sur C-Therm Technologies ses produits et leurs applications, veuillez visiter www.ctherm.com.

À propos de METRAVIB Material Testing

Filiale du groupe ACOEM, METRAVIB Material Testing est un fabricant d’instruments de caractérisation des propriétés mécaniques dynamiques des matériaux destinés aux laboratoires de recherches et aux laboratoires industriels.

Fort de sa forte capacité d’innovation et de son expertise reconnue en calcul de structures, mesures vibratoires et physique des matériaux, METRAVIB a développé une gamme d’Analyseurs Mécaniques Dynamiques unique adoptés dans le monde entier par des leaders industriels de multiples secteurs comme Michelin, Bridgestone, Goodyear, Yamaha, Honda, Solvay, AIRBUS, ou BD Medical.

Pour plus d’information sur METRAVIB Material Testing veuillez visiter www.metravib-materialtesting.com.

Adam Harris
PDG